Med omsorg om medverkande och publik har Författarförbundet beslutat att skjuta fram sin litteraturpolitiska dag på Intiman till den 5 april.

Sverige behöver en ny, hållbar och långsiktig litteraturpolitik. Därför har Sveriges Författarförbund under året som gått arbetat fram ett litteraturpolitiskt program för att stärka författarnas och översättarnas förutsättningar för att utöva sitt yrke. Under en heldag på Intiman i Stockholm bjuder vi på diskussioner, intervjuer, poesiläsningar och panelsamtal med författare, översättare, branschfolk och politiker.

Medverkande under dagen är bland andra författarna Ingrid Carlberg, Steve Sem Sandberg, Monika Fagerholm och Henrik Berggren, förläggarna Martin Kaunitz, Jo Lendle (Hanser Verlag, Tyskland) och Gunnar Nirstedt.  Konferencierer är Grethe Rottböll, ordförande Sveriges Författarförbund, och Sami Said, författare.

Fullständigt program presenteras inom kort. (I och med att evenemanget flyttats fram, kan vissa programjusteringar behöva göras.)

Plats: Intiman, Odengatan 81 i Stockholm.
Tid: Tisdag 5/4 2022 kl. 09.00–17.30. Dagen avslutas med mingel.
Pris: 100 kr för förbundsmedlemmar, studenter och pensionärer (ordinarie pris 200 kr).
Biljetter: Biljett beställs här.

Sami Said, Monika Fagerholm, Henrik Berggren, Helena von Zweigbergk, Ingrid Carlberg, Grethe Rottböll och Steve Sem Sandberg.

Författarförbundet följer förstås rådande restriktioner beträffande antal besökare samt uppvisande av vaccinationspass. Om evenemanget måste ställas om till en digital version, meddelas detta i så god tid som möjligt här på webbsidan.
Vid frågor, kontakta Åsa Nordlinder eller Ewa Ulander.

Reservera dagen i kalendern redan nu. Vi ses i april!