Skönlitterära sektionens styrelse väljs av sektionens årsmöte.

Clara Bolmsjö

Linus de Faire

Född 1977 i Stockholm och efter mer än ett decennium utomlands nu bosatt i Malmö. Debuterade med romanen Boken om Yousef (Albert Bonniers förlag, 2017) som erhöll Katapultpriset. Skriver nu på en roman som utspelar sig i Spanien och utkommer 2020.

Selene Hellström

Jack Hildén

Född 1989, debuterade 2014. Har gett ut två romaner och en diktsamling. Skribent på Aftonbladet Kultur. Romanen ”Många gånger i regn” utkommer på Norstedts hösten 2020.

Robab Moheb

Robab Moheb (1953) debuterade 1979 med en novellsamling men hon började sin litterära verksamhet med poesi. Efter att ha fyllt arton år började hon att publicera dikter i olika tidningar under pseudonymen Golnar Moheb. Sedan dess har hon publicerat en rad uppmärksammade böcker inom flera olika genrer; poesi, noveller, romaner, faktatexter m.fl. Sedan 1992 är hon bosatt i Sverige. 2006 tog Moheb masterexamen inom IT, lärande ped. yrkesarbete samt 2010 masterexamen inom specialpedagogik vid Stockholms universitet. Utöver sitt skönlitterära skrivande arbetade hon heltid som tal/specialpedagog fram till oktober 2019.

Maria Mpoyi

Sami Said

Född 79, bosatt i Stockholm. Pluggade en herrans massa på universitet i väntan på att livet skulle börja. Debuterade slutligen 2012 med Väldigt Sällan Fin och har nu gett ut sammanlagt fyra böcker på Natur & Kultur. Skriver sporadiskt för Expressen.

Sofia Stenström

Mirja Unge

Bor mest i Stockholm men även en del i Hälsingland där hon är uppvuxen. Ville bli poet egentligen men har skrivit det mesta utom lyrik. Debuterade 1998 med romanen Det var ur munnarna orden kom. Sen dess har hon skrivit fler romaner, noveller och en barnbok. Hon har även skrivit flera pjäser bland annat för Dramaten och Göteborgs stadsteater.