Skönlitterära sektionens styrelse väljs av sektionens årsmöte.

Malin Nord

Född 1973 och bosatt i Östersund. Debuterade med romanen Stilla Havet 2012. Hennes andra roman, Barmark, utkom 2017 och belönades med Studieförbundet vuxenskolans litteraturpris samt Samfundet de Nios Julpris. Medlem i redaktionsrådet för den norrländska tidskriften Provins samt ingår i författarförbundets samiska arbetsgrupp. Verksam som frilansande kulturjournalist.

Lina Ekdahl

Helena Looft

Född 1961, bosatt i Stockholm. Debuterade 1992 och gav senast ut romanen 13 dagar i augusti, 2017. Frilansar som journalist, redaktör och korrekturläsare. Har en magisterexamen vid Stockholms universitet där hon har lagt fram en uppsats om Samuel Becketts I väntan på Godot.

Anna Maris

Född 1970, bosatt i Hässleholm, journalist. Har kommit ut med tre diktsamlingar, bl.a. lifedeathetc/livdödetc (2016), på Red Moon Press i USA. Skriver i första hand japanska lyrikformer och har vunnit en rad olika utmärkelser för haiku, senryu och renku i Japan, USA, Storbritannien, Rumänien och Italien.

Malin Isaksson

Född 1972 och bosatt i Stockholm. Debuterade 1995 med prosadiktsamlingen Tiden skulle komma att röra vid mig. Har skrivit både prosalyrik och ungdomsromaner. Senast en roman för vuxna, Människor som ljuger, 2014.

Jörgen Lind

Född 1966 i Umeå. Bosatt i Göteborg. Debuterade 1997. Har därefter utkommit med ytterligare åtta diktsamlingar, senast Åtel, 2015. Diktsamlingen Vita kommun, den femte och avslutande delen i en svit böcker under samlingsnamnet Rede 2004–2014, belönades med Sveriges Radios lyrikpris 2015.

Peo Rask

Född 1958 i Karlstad, bosatt i Luleå. Har kommit ut med titlar i flertalet genrer; dikter, kortprosa, barnböcker, kulturhistoria. Driver Black Island Books sedan 1992. Kom under 2016 ut med två titlar, Motor (diktsamling) och Eyvind. Ordförande i skönlitterära sektionen. Skriver kulturjournalistik för Norrländska Socialdemokraten. E-post: peo.rask@bredband.net