• Datum:
  • Plats: Författarförbundet, Stockholm

Kom och lyssna till en högaktuell diskussion om ordets värde och konsten att ta betalt. Passa på att ställa dina egna frågor om de nya arvodesrekommendationerna till Författarförbundets och Författarcentrums representanter.

Välkommen till ett medlemsmöte där författarna Sofi Poulsen och Doris Dahlin samt en respresentant från förbundets arvodesgrupp sitter i en panel som modereras av Författarens chefredaktör Lisa Bjurwald. Plus: Release för nya numret av Författaren med tema Pengar!

Välkommen att mingla med författande och översättande kollegor.

Anmälan: Senast den 19 mars till susanne.steneros@forfattarforbundet.se

Vi bjuder på macka och kaffe/te.  Efter mötet är ni välkomna till ett mingel med vin och tilltugg.

Författarförbundet har under 2017 gjort en översyn av sina arvodesrekommendationer tillsammans med andra organisationer. Vissa rekommendationer är uppdaterade redan 2018 men det rekommenderade framträdandearvodet ändras den 1 januari 2019. Under 2018 ska arvodena förankras i medlemskåren och mot uppdragsgivare. Vi kommer under året att erbjuda medlemsmöten på fler orter om arvoden. Se mer information om arvodesrekommendationerna på Författarförbundets hemsida www.forfattarforbundet.se.