Musikhjälpen 2013, 9-15 december i Göteborg

”Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet. Varannan minut dör en kvinna i samband med graviditet eller förlossning. Därför är årets tema för Musikhjälpen: Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet – Din musik räddar liv.”

Förra året var vi många i BUS (Barn- och ungdomsboksförfattarsektionen) som var med och skänkte böcker till Musikhjälpens auktioner på Tradera, det blev en fantastisk boktrave som såldes till en klok mamma som ville lägga grunden till sin lilla sons eget bibliotek. I år har vi en ny idé, vi är ute i god tid, har direktkontakt med produktionschefen, kommer att synas och kommer att få inbjudan till sändningen.

Vi skriver en julsaga tillsammans

Vi – alla i BUS som vill vara med – skriver och säljer (till högstbjudande) en alldeles nyskriven, unik, handtextad, gärna illustrerad julsaga med köparen inskriven i handlingen. Vi skriver den i en fin, inbunden anteckningsbok, du väljer själv om du vill skriva en sida eller bara några rader och sen skickar du den vidare till nästa namn på listan, tills sagan är slut, och listan också. (Till alla som anmäler sig kommer det mer information om HUR ska gå till, men det enda man egentligen behöver göra är läsa, skriva, posta. Sån’t vi gör varje dag.)

Du som vill vara med och bidra anmäler dig till Viveka Sjögren på vi.sjogren@telia.com med namn, adress, tel och mejladress!
Och förstås, ju fler vi är, desto bättre!